کارنامه

ساخت وبلاگ

انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز

  • انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز

    در اینبخش 8 انشای زیبا در مورد پاییز و فصل پاییز را برای شـما جمع آوری کرده ایم. انشا با موضوع پاییز در انواع مختلفی وجوددارد کـه بسته بـه سفارش معلمان و دبیران توسط دانش آموزان نوشته می شود، از توصیف فصل پاییز گرفته تا نوشتن داستان و خاطرات شخصی در مورد این فصل رنگارنگ، چند انشای زیبا را در ادامه بـه همراه هم مرور میکنیم. با زنگ انشا مجله پارس ناز همراه باشید.

    انشای احساسی درباره پاییز

    پاییز همان فصلی اسـت کـه در آن برگ درختان می‌ریزند ودر زیر پای رهگذران بی‌تفاوت خش خش میکنند. پاییز شاید همان فصل غفلت اسـت و رخوت شاید هم نه فصل هوشیاری و تدبر اسـت؛ چـه فرقی میکند کـه در پاییز خواب باشی یا بیدار مهم آن اسـت کـه پاییز کار خودش را میکند.

    بـه دقت و حوصله دست بکار آراستن می شود؛ آراستن درخت‌ها، شهر‌ها، باغ‌ها و زمین بـه زرد و سرخ و قهوه‌اي برگ‌ها؛ بـه قطرات گاه نم نم و گاه شرشر باران و بـه باد کـه می‌وزد. پاییز همان فصل دل انگیزی اسـت کـه گاه رویایی‌اش می خوانند همان فصلی کـه می تواني در آن ساعت‌ها از پنجره اتاق بـه درخت روبروی خانه نگاه کنی و خسته نشوی.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    پاییز همان دل انگیزانه ایست کـه گاه هوس می کني زیر بارانش بی روسری در کوچه قدم بزنی تا موهایت خیس شوند. پاییز همان مادر رقص خرامان برگ‌هاست کـه بـه ناز و عشوه تمام چرخ زنان از آسمان بر سرت می‌بارند، و تـو سریعتر می روي تا زیر برگ‌هایش برسی و با خودت بگویی این یکی بـه افتخار مـن افتاد. پاییز همان موسیقی خوش خش خش برگ‌هاست.

    همان برگ‌هاي خرامان کـه اینبار هوس می کنی کفشهایت را در آوری تا موسیقی هبوط برگ‌ها پاهایت را قلقلک کند. پاییز همان فصل درختان لخت خرمالو اسـت کـه سرخی خرمالوهایش ر ا بـه همه ی عرضه می‌دارد.  همان فصل قاصدک‌هاي شیطون کـه برایت خبر می‌آورند، خبر‌هاي خوش، خبرهایی کـه هیچوقت نمیرسند وتو بازهم آنها را بر می‌داری و فوت میکنی.

    و با نگاهت تعقیبشان می کني تا در آبی ابری آسمان پاییز گم شوند. آه عجب این پاییز برگ زیر هزار رنگ خوش می نشیند در چشم و خیال مـن …  و مـن از ورای سفیدی دیوار‌هاي اتاقم همه ی را، همه ی را خوب خوب می دانم؛ دیگر جاده‌هاي پاییز را از حفظ شده‌ام.


    انشای توصیفی در مورد پاییز

    فصل پاییز چو آغاز شود / همه ی جا مدرسه‌ها باز شود

    چون کـه پاییز بـه اتمام آید / فصل زیبای زمستان آید

    چون زمستان گذرد عید شود / فصل تابیدن خورشید شود

    پاییز فصل قشنگی اسـت. در پاییز برگ درختان زرد میشود. در روز اول پاییز كه اول مهرماه اسـت مـا بـه مدرسه میرویم و همکلاسی‌هاي خودرا میبینیم. پاییز فصل تلاش بیشتر دانش‌آموزان اسـت. در پاییز روزها کوتاه‌تر و شب‌ها بلندتر می شود. از میوه‌هاي پاییز انار و نارنگی اسـت. در پاییز برگ درختان می‌ریزد و هنگامیکه مـا بر روی آنها راه میرویم صدای خش‌خش می دهند.

    در پاییز هوا سرد می شود و اگر مراقب نباشیم سرما می خوریم. در پاییز باد میوزد و باران می‌بارد. ماه‌هاي پاییز مهر، آبان و آذر هستند. پاییز فصلی اسـت کـه در آن برگ‌هاي درختان بـه زردی می‌گرایند اما بعضی از برگ‌ها هم در راه زرد شدن گاه قرمز و قهوه‌اي میشوند. تعداد زیادی از میوه‌ها در فصل پاییز می رسند.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    اناره ساوه، خربزه، سیب، پرتقال، بـه، سنجد و… در فصل پاییز تعداد زیادی از پرندگان بـه مناطق گرمسیر مهاجرت می کنند. در فصل پاییز کشاورزان زمینها را شخم زده ودر آن محصولاتی مانند گندم و جو می‌کارند. در فصل پاییز روزها کوتاهتر می شود و شب ها طولانی می گردد.


    انشای داستانی در مورد پاییز

    اي نام تـو بهترین سر آغاز / بی نام تـو نامه کی کنم باز. خداوندا امروز نیز همانند دوران دبستانم پاییزت زیباست، آسمانش صاف و خورشیدش خندان اسـت، هوایش لطیف و شب‌هایش دلپذیر اسـت. در آن دوران شب‌هاي پاییز می‌نشستم و قصه خواندم و با ذهن خیال پرداز خود صحنه‌هاي داستان را در جلو چشم خود مجسم می‌ساختم و دنیای درونم را پر از شیرینی و زیبایی می‌ساختم.

    خداوندا خداوندا اي خداوند پیامبران و برگزیدگان و اي خداوند ابراهیم و اسماعیل و اسحق و یعقوب! رویم از خجلت زرد اسـت اما هرگز این زردی رویم رابا زردی پاییز تشبیه نمیکنم کـه پاییز زیباست و آن فصل خداست و زردی آن از فضل خداست کـه زردی پاییز پختگی و کمال اسـت و زردی پاییز جلوه دیگری از جمال اسـت. راستی در پاییز بود غروب سرد یکی از روزهای سرد پاییز کـه دهقان فداکار همان ریزعلی خواجوی لباسش را کند.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    و آتش زد و جان مسافران را نجات داد ریزعلی هنوز زنده اسـت خداوند نگهدارش باشد ریزعلی لباسش را دوست داشت اما کند چون خطر بزرگی در پیش بود راستی وقت آن نرسیده کـه مـن و تـو نیز لباسها را بکنیم و آتش بزنیم و رهاگردیم؟

    لباس هاي تعلق را می گویم و تعلق غیر از داشتن اسـت و می توان دارا بود اما تعلق نداشت و میشود ندار بود اما تعلق داشت. لباس هاي اسارت را میگویم زمین قیطریه و اختیاریه و بطلانیه و ظلمانیه و پوچلانیه و… را می گویم.

    برجهای دوقلو و سه قلو وچهارقلو و… راستی زاییدن چندقلوها چقدر سخت اسـت پس چگونه می شود از آنها دل کند! تازه گرم نوشتن شده بودم دوستم از راه رسید و نگاهی بـه نوشته ام انداخت و قاه قاه خندید و گفت دوره قطار و ریزعلی گذشته اسـت و دوره چاق و چله‌هاست و دوره فضاپیماهاست و آن جنابان راکه می گویی هرگز نه وقت این را دارند کـه این چرندیات را بخوانند و بالفرض هم بخوانند وقعی بـه آن نخواهند گذاشت.

    گفتم نمی دانم شاید حق با تـو باشد اما ذهن خیالباف مـن میگوید جوجه را آخر پاییز می‌شمارند و بعدش چله سختی در راه اسـت. اما تازه گرم نوشتن بودم سردم کردی مـن هم بـه تلافی چای داغی برات می‌ریزم تا لبت بسوزد تا درگرماگرم نوشتن ام لبت را بدوزی و از اسب اندیشه پایینم نکشی. راستی پاییز زیبا فصل قشنگم شاید دوباره با تـو حرف بزنم چون سینه ام هنوز خیلی پر اسـت و تا آن روز بـه صاحبت می‌سپارم.


    انشای ادبی در مورد پاییز

    گر تـو بینی پاییز زیبا سرسری / غم بخور زیرا كه خیری نبری

    آیینه جمال اسـت این فصل خزان / بی تامل از فصل ثالث مگذری

    فصل خزان در نزد كائنات مظهر غم و اندوه بوده و حتی شاعران نیز برای نمایش دادن اندوه در اشعار خود از نام پاییز یاد می‌نمایند. لیكن این فصل،فصل زیبایی اسـت. فصل ریزش نعمت‌هاي آسمانی می باشد و همان قطرات ریز باران اسـت كه بـه تهذیب زمین می پردازد. نمایان شدن قوس قزح پس از باران نیز جلوه اي از جمال این فصل میباشد. كلمه برگ ریزان تنها مختص پاییز اسـت.

    بدین معنا كه دراین سه ماه درختان خودرا می‌تكانند و برگ‌هاي زرد و سرخ خودرا رها كرده و بر دامان زمین بـه امانت میگذارند و شاخه‌هاي خشک شان نیز لخت‌وار منتظر میمانند تا در فصل دیگر الماس‌هاي آسمانی در ماتم كمبود مكان نمانند و بر شاخه‌ هاي آنان قرار گیرند. این فصل رابا نام خش‌خش نیز می‌شناسیم. همان گونه كه پا بر روی خاكهای ترک برداشته قدم میگذارد.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    و موزیک زیبا می‌سازد صدای خش خش برگ‌ها نیز همین احساس را در دل مـا می‌نهد. این صدا پس از شنیدن بـه ماورای درون مـا می رود و روح مـا را تا آسمان‌ها بـه بالا می‌كشاند. پاییز را می توان فصل مهاجرت قلم داد كرد. بدین معنا كه پرندگان دراین فصل از كاشانه خود رهایی جسته

    ودر كرانه‌هاي آسمان بـه جست و خیز می پردازند تا لانه مناسب پیدا كنند. نظاره بر حركات پرندگان در آسمان پاییز احساسی وصف ناشدنی در دل ایجاد می نماید. نكته اصلی این اسـت كه پاییز در مقابل این همه ی زیبایی كه در اختیار مـا میگذارد از مـا چیزی نمی خواهد جز این كه بـه تفكر بنشینیم و بـه خدا نزدیك شویم.


    پاییز را دوست دارم

    پاییز را دوست دارم… بـه خاطر غریب و بی صدا آمدنش

    بـه خاطر رنگ زرد زیبا و دیوانه کننده اش

    بـه خاطر خش خش گوش نواز برگ هایش

    بـه خاطر صدای نم نم باران هاي عاشقانه اش

    بـه خاطر رفتن و رفتن… و خیس شدن زیر باران هاي پاییزی

    بـه خاطر بوی مست کننده خاک باران خورده کوچه ها

    بـه خاطر غروب هاي نارنجی و دلگیرش

    بـه خاطر شب هاي سرد و طولانی اش

    بـه خاطر تنهایی و دلتنگی هاي پاییزی ام

    بـه خاطر بغض هاي سنگین انتظار

    بـه خاطر اشک هاي بی صدایم

    بـه خاطر سال ها خاطرات پاییزی ام

    بـه خاطر غریبانه و بی صدا رفتنش

    پاییز را دوست دارم، بـه خاطر خود پاییز

    بدون دلیل دوست داشته باش، عاشق شو وچون پاییز رنگارنگ و رها زندگی کن.


    پاییز را دوست ندارم زیرا …

    پاییز سرد و غمگین رابا همه ی زیبایی هاي اسرار آمیزش انتظار نمیکشم ، مـن عاشق نورم و گرما … اي پاییز زیبا پر از خاطرات دلتنگی مـن انتظار آمدنت را نخواهم کشید…. پاییز بار دیگر از راه رسید. پاییز با همه ی ابرهای تیره اش کـه کشیده می شود روی آبی آسمان در بیشتر روزها شاید پاییز پر از باران هایي کـه یادت می آورند هزاران خاطره ایی راکه نباید یا شاید هم می بارند کـه یادت بیاورند تمامشان را …

    مـن اما نمی دانم چرا این فصل بی نظیر دلم رابا خودش نمی‌برد. چرا انتظارش را نمی‌کشم هیچوقت چرا آمدنش دلم را تیره می کند. چرا این فصل پاییز پر از تحول حتی با تمام رنگ هاي برگ هایش هم نمیتواند دلم رابا خودش ببرد نمی دانم چرا دوست ندارم بدون چتر زیر باران راه بروم نمی دانم … نمی دانم چرا صدای خش خش برگ ها زیباترین موسیقی این روزهای مـن نمی‌شود.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    آری پاییز کـه می‌آید خورشید از مـن رو بر می گرداند. گرمایش دیگر نوازشگر صورتم نیست چشم هایم سبزی برگ هاي درختان را هرروز بهانه میگیرند. آغوشم درختان خفته را نمی خواهد پاییز انگار می‌آید تا بسراید دلتنگی را. پاییز انگار می‌آید تا تمام شادمانی ها و آرزوهای لحظه سال تحویلت رابا باران هایش بشوید. و تحویل بادهای پاییزیش دهد. پاییز انگار می‌آید تا … پاییز کـه می آمد اما یک چیز مسلم بود.

    و مـن همیشه مبهوت بودم چرا برای دبیران مـن تعداد صفحات مهم تر بود تا کلمات … پاییز خود انبوهی اسـت از حرف ها، حس ها و … پاییز کـه بر زبانت جاری می شود دل مخاطبت ضعف می رود برای حال و هوایش اصلا بدون آن کـه حرفی زده باشی او زیر باران هاي پاییز خیس خواهد شد و غم غریبی بر دلش خواهد نشست. برگ هاي ریخته بر زمین زیر پاهایش خرد خواهد شد جوری کـه تـو می توانی صدای خش خش برگ ها رابه وضوح بشنوی.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    شاید نام پاییز راکه بیاوری او دیگر هیچ، هیچ چیز نشنود جز صدای نم نم باران کـه بوسه میزند بر بی رنگی شیشه، بر چتر هایي کـه دو عاشق زیر آنها پناه گرفته اند. بر مو هاي شاعری کـه میـــخواهد زیر باران بدون چتر قدم بردارد. نام پاییز راکه بیاوری ناخود آگاه کیف هاي رنگارنگ مدرسه کـه بر دوش دانش آموزان سوار شده اند، مقابل دیدگانت صف می‌کشند.


    متن توصیفی در مورد پاییز

    تـو کوچه‌ هاي سرد پاییز / قدم‌ زدن چـه حالی می‌ده

    حال و هوای سرد غم رو / بـه‌ هم‌ زدن چـه حالی می‌ده

    تـو کوچه‌ هاي سرد پاییز / با برگ و باد می‌آم و می‌رم

    دیگه بهم گیر می‌ ده کوچه / دلم می‌خواد می‌آم و می‌رم

    تـو کوچه‌هاي سرد پاییز / کنار آتیش تـو گرمم

    تـو قوم و خویش آفتابی / چـه‌ قد خوشم پیش تـو گرمم

    تـو کوچه‌ ها سری بـه اشک و / بـه غم زدن چـه حالی می‌ده

    تـو کوچه‌ هاي سرد پاییز / قدم‌ زدن چـه حالی می‌ده

    وقتی پاییز می شود مدرسه ها باز میشوند و مـا بـه مدرسه میرویم٬ و دوستان قدیمی را میبینیم شاید دوستان جدید هم پیدا کنیم٬مـا هنوز در حال و هوای تابستان هستیم. وقتی معلم نخستین درس را می‌دهد و نخستین تکلیف رابه مـا می دهد کم کم باور میکنیم سال تحصیلی شروع شده. در پاییز هوا کم کم سرد میشود و با تغییر ساعت ناگهان روزها یک ساعت کوتاه می شوند و شب ها یک ساعت بلند تر می شوند.

    در پاییز صدای غار غار کلاغها بیشتر بـه گوش می رسد و فکر کنم بـه این دلیل باشد کـه روزها کوتاه تر شده اند و مـا در حالی بـه خانه برمیگردیم کـه نزدیک غروب اسـت و کلاغها دوست دارند دراین موقع روز غار غار کنند. هیچکس فصل پاییز را جدی نمی‌گیرد٬وقتی پاییز میشود هیچکس انتظار زمستان را نمی‌کشد٬ اما وقتی زمستان می‌آید همه ی منتظر اند کـه سرما تمام شود و عید نوروز از راه برسد.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    فصل پاییز فصلی اسـت کـه برگهای درختان زرد میشود و اگر یکی یکی نریزند٬مناظر زیبایی بـه وجود می‌آید. پاییز فصل کار و تلاش رفتگرهای پارک اسـت کـه برگهای خشک را جارو می کنند. با شروع پاییز زاویه تابش آفتاب کم کم تغییر می کند و وارد خانه می شود و خیلی خوب اسـت کـه در روزهای تعطیل نزدیک ظهر توی خانه در زیر آفتاب استراحت کنیم. پاییز فصل آمپول و شلغم اسـت ٬ فصل لیمو شیرین و نارنگی.

    وقتی در پاییز بـه هندوانه نگاه میکنیم سردمان میشود. سیب قرمز و هلو پاییزه بـه مـا یاد آوری میکنند کـه لباس هاي زمستانی را از گوشه گنجه بیرون بیاوریم و یک تکانی بدهیم. پاییز فصل برف پاک کن و بخاری اسـت٬توی خیابان خیلی ها را میبینیم کـه لوله بخاری خریده اند و بطرف خانه در حال حرکت اند. مـن دوست ندارم در فصل پاییز زیاد از خانه بیرون بروم٬ دوست دارم درکنار خانواده تلویزیون تماشا کنم و تخمه گل آفتابگردان بشکنم.

    و باهم صحبت کنیم و لبووی داغ بخوریم تا از دلگیر بودن پاییز کم کنیم. شبهای پاییز برای شبنشینی خیلی خوب اسـت ٬ اما باید زود بـه خانه برگردیم تا فردایش بتوانیم آسان از خواب بیدار شویم. در شبهای پاییز ستاره ها کمتر در آسمان دیده میشوند چون هوا طبق معمول ابری اسـت و آلودگی تابستان هنوز در هوا اسـت٬کـه بارانهای پاییزی آنرا تمیز میکند. پاییز فصل انار اسـت٬ فصل گردو و شیره انگور نیز هست.

    در پاییز می‌توانیم برای صبحانه ارده شیره بخوریم. چون خیلی مقوی اسـت و مـا را گرم می کند. دراین فصل گندم ها جوانه می‌زنند و زمین هاي کشاورزی کـه در آن گندم کاشته اند سبز هستند. وقتی کـه باران پاییزی و برف زمستانی روی گندم زار ها میبارد٬آدم فکر میکند آنها از سرما یخ می زنند٬ ولی این اتفاق نمی افتد و آنها سالم می مانند ودر سال بعد خوشه هاي گندم می دهند.

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    در پاییز گنجشک ها با پر هاي پف کرده ودر دسته هاي سه تا پنج تایی روی شاخه هاي بید مینشینند. و همراه باد پاییزی تکان می‌خورند و سرشان توی لاک خودشان اسـت. مـا باید دراین فصل و مخصوصا فصل زمستان برای پرندگان دانه بریزیم تا آنها آسان تر بتوانند فصل سرما را سپری کنند. و با فرا رسیدن بهار جوجه هاي زیادی بیاورند. در پاییز باید مواظب باشیم کـه سرما نخوریم و از لباس هاي گرم استفاده کنیم.

    و اگر بیمار شدیم در خانه بمانیم و استراحت کنیم تا زودتر خوب بشویم. آرزو می کنم در چهار فصل سال زندگی شـما بهاری باشد و همیشه آفتاب گرم امید در وجودتان تابستانی باشد. نتیجه گیری: در این جا انشایم را بـه اتمام می‌رسانم ودر آخر اینطور نتیجه گیری می‌کنم کـه فصل پاییز زمین را برای بهاری دیگر آماده می کند.


    پاییز را توصیف کنید

    پاییز فصلی اسـت کـه در آن برگ هاي درختان بـه زردی می گرایند، اما بعضی از برگ ها هم در راه زرد شدن گاه قرمز و قهوه اي می شوند. پاییز همان فصلی اسـت کـه در آن برگ درختان می ریزند ودر زیر پای رهگذران بی تفاوت خش خش می کنند. پاییز شاید همان فصل غفلت اسـت و رخوت شاید هم نه فصل هوشیاری و تدبر اسـت؛ چـه فرقی می کند کـه در پاییز خواب باشی یا بیدار مهم آن اسـت کـه پاییز کار خودش را می کند.

    بـه دقت و حوصله دست بکار آراستن می شود؛ آراستن درخت ها ، شهر ها ، باغ ها و زمین بـه زرد و سرخ و قهوه اي برگ ها  بـه قطرات گاه نم نم و گاه شر شر باران و بـه باد کـه می وزد. پاییز همان فصل دل انگیزی اسـت کـه گاه رویایی اش می خوانند همان فصلی کـه می توانی در آن ساعت ها از پنجره ي اتاق بـه درخت روبروی خانه نگاه کنی و خسته نشوی. پاییز همان دل انگیزانه ایست کـه

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    گاه هوس می کنی زیر بارانش بی روسری در کوچه قدم بزنی تا موهایت خیس شوند. پاییز همان مادر رقص خرامان برگ هاست کـه بـه ناز و عشوه ي تمام چرخ زنان از آسمان بر سرت می بارند، و تـو سریعتر می روی تا زیر برگ هایش برسی و با خودت بگویی این یکی بـه افتخار مـن افتاد. پاییز همان موسیقی خوش خش خش برگ هاست _همان برگ هاي خرامان_ کـه اینبار هوس می کنی

    کفشهایت را در آوری تا موسیقی هبوط برگ ها پاهایت را قلقلک کند. پاییز همان فصل درختان لخت خرمالو اسـت کـه سرخی خرمالوهایش ر ا بـه همه ی عرضه می دارد. همان فصل قاصدک هاي شیطون کـه برایت خبر می آورند ، خبر هاي خوش ، خبر هایي کـه هیچوقت نمی رسند وتو بازهم آنها را بر می داری و فوت می کنی

    انشا با موضوع فصل پاییز | 8 انشا در مورد پاییز | انشا درباره فصل پاییزی

    و با نگاهت تعقیبشان می کنی تا در آبی ابری آسمان پاییز گم شوند. آه عجب این پاییز برگ زیر هزار رنگ خوش می نشیند در چشم و خیال مـن … ومن از ورای سفیدی دیوار هاي اتاقم همه ی را ، همه ی را خوب خوب می دانم؛ دیگر جاده هاي پاییز را از حفظ شده ام.

 

کارنامه...
ما را در سایت کارنامه دنبال می کنید

برچسب : انشا,با,موضوع,فصل,پاییز,8,انشا,در,مورد,پاییز,انشا,درباره,فصل,پاییزی, نویسنده : کاووسی فر porseshhi3 بازدید : 171 تاريخ : جمعه 20 مهر 1397 ساعت: 2:43

  


روياهات را پرواز كن!


رزرو آنلاين بليط هواپيماو بهترين .كاملترين و ارزانترين خدمات گردشگري در كشور 

gardeshline (1)

http://www.gardeshlines.ir/ 

 

 

 

کارنامه...
ما را در سایت کارنامه دنبال می کنید

برچسب : رویاهات,را,پرواز,كن!, نویسنده : کاووسی فر porseshhi3 بازدید : 138 تاريخ : جمعه 20 مهر 1397 ساعت: 0:10

جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

  • جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    در اینبخش مجموعه اي از عکسها و متن هاي خاص برای پست اینستاگرام را جمع آوری کرده ایم، از عکس هاي مخصوص چالش هاي اینستاگرامی گرفته تا تصاویر احساسی و فلسفی، مجموعه اي کامل را برای شـما درنظر گرفته ایم. شـما عزیزان می‌توانید با ذخیره این عکسها و متن هاي مربوط پست هاي زیبایی در اینستاگرام بگذارید و از هجوم لایک ها لذت ببرید. در ادامه با پارس ناز همراه بمانید.

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    دختر بودن

    یا دختر داشتن نعمتی ست،

    کـه نصیب هر شخصی نمی شود

    این موجودات دوست داشتنی زیبا

    تنها فرشته هایي هستند

    کـه خدواند لیاقت داشتن انها رابه مـا داده

    موجوداتی کـه بودنشان رحمت و نبودنشان

    حسرت اسـت.

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    برعكس عمل كن

    ده روز، بجاى اينكه احساس يک آدم ضعيف و غمگين را داشته باشى

    احساس يک انسان با اقتدار و قوى را داشته باش

    و از ته دل اقتدار و شادى را حس كن 

     يعنى بـه خودم دروغ بگويم ؟

    چـه فكر كنى ضعيف هستى و چـه قوى

    در هردو صورت دارى بـه خودت دروغ ميگويى

    پس چـه بهتر كه دروغ با ارزشى باشد 

     اين كار چـه سودى دارد ؟

     جهانت رابه سمت انچه كه رفتار ميكنى سوق مي‌دهد 

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    آدم ها همیشه صبر نمیکنند تا بشما ثابت شوند

    تا شـما تصمیم ماندن بگیرید

    همیشه تحمل نمیکنند شـما نادیده بگیرید شان

    یک روز بدون خبر

    یک روز بدون خداحافظی

    یک روز بدون دیدار دوباره ی شـما می روند

    و شـما وقتی برمی گردید کـه

    مدتهاست آدم هاي ماندنی زندگی‌تان رفته اند

    آدم هاي بلاتکلیف زندگی تان را

    سرپا و معلق در زندگی‌تان رها نکنید

    مطمئن باشید رفتن این آدمها

    بازگشتی ندارد 

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    ببین چـه خانه خرابم
 چهار خانه بپوش

    ‎بگو اجاره ی یک خانه از تـو 
روزی چند

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    جایی کسی منتظرم نبود

    باید می زدم زیر همه ی چیز

    وقتی جایی کسی منتظرت نیست

    باید بزنی زیر همه ی چیز

    برگ درخت ها را ببین

    خاطرخواه کـه ندارند زرد می‌شوند

    و خودشان را ازآن بالا پرت می‌کنند پایین

    قطره هاي باران را ببین

    فکر می‌کنی از سر خوشی با صورت خیس پخش زمین می‌شوند؟

    حتی ستاره ها هم گاهی خودشان را پرت می‌کنند

    کاش اما از جایی بیفتم

    آن قدر بلند باشد کـه جسدم بـه زمین نرسد

    یک عمر ازشان ترسیده ام، حوصله شان را ندارم

    باید جایی را پیدا کنم کـه خیلی بلند باشد

    شاید هم آنجا تـو منتظرم بودی

    همیشه رفتن بهتر از ماندن بوده و مـن همیشه مانده ام

    حالا اما میخواهم بزنم زیر همه ی چیز

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    متن واسه زیر عکس ،عکس هاي جالب برای اینستاگرام

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    آرزو می‌کنم

    کتاب هاي خوب بخوانی

    موزیک هاي خوب گوش کنی

    عطر هاي خوب ببویی

    با آدم هاي خوب حرف بزنی

    و فراموش نکنی

    کـه هیچوقت دیر نیست

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    متن برای بیو اینستاگرام

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    همیشه کسانی هستند

    کـه در نهایت دلتنگی

    نمی توانیم انها را در آغوش بگیریم

    بدترین اتفاق

    شاید همین باشد

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    متن پروفایل اینستاگرام

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    تـو نباشی دل مـا را

    ثمری نیست

    کـه نیست

    حافظ

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    متن برای عکس سلفی

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    براي همه ی ی مـا

    همه ی ی روزها فراموش مي شوند

    بجز همان يکروز

    كه نشاني آنرا

    بـه هيچكس نگفته ايم

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    عکس برای پست اینستاگرام

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    سعی کن روی پای خودت

    بایستی

    اگر افتادی بدان کـه دراین دنیا

    هیچ کس خم نمی شود دست تـو را بگیرد بلندت کند

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    متن اینستاگرامی زیبا

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    عاشق شدن

    مثل گوش دادن بـه صدای پیانو

    توی یک کافه شلوغ می‌مونه

    اگه بخوای بـه اون صدای قشنگ گوش کنی

    باید چشم‌ هات را ببندی و از همه ی صداها بگذری و نشنوی 

    بقیه صداها واست اذيت دهنده میشه

    صدای پچ‌پچ مردم ، صدای خنده‌ها

    گریه‌ها ، صدای بـه هم خوردن فنجان‌ها ، حتی صدای باد 

    تـو واسم اون صدای قشنگ بودی

    کـه مـن بـه خاطرش هیچ صدایی رو نشنیدم

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    متن زیر عکس اینستاگرام

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    جذاب ترین پست هاي اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام

    جذاب ترین پست های اینستاگرام + عکس نوشته برای اینستاگرام (5)

    ‎کاش می شد

    حال خوب را

    
لبخند زیبا را

    
بعضی دوست داشتن ها را

    خشک کرد!


    لای کتاب گذاشت

    
و نگه شان داشت

 

کارنامه...
ما را در سایت کارنامه دنبال می کنید

برچسب : جذاب,ترین,پست,های,اینستاگرام,عکس,نوشته,برای,اینستاگرام,(5), نویسنده : کاووسی فر porseshhi3 بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 12 شهريور 1397 ساعت: 1:52

تنها راه دریافت بک لینک دائمی آن هم از سایت های وبلاگدهی معتبر بصورتی که از سایت ها حذف نشود و اسپم محسوب نشود و درواقع باعث بهبود رتبه سایت درگوگل شود ، رپورتاژ آگهی است .زیرا اولا رپورتاژ بدلیل اینکه بصورت خبر منتشر میشود ، هیچ گاه از سایت ها حذف نمیشود . دوما در متن خبر ، چند بک لینک دائمی بصورت لینک فالو به سایت شما قرار داده میشود . سوما مدیران سایتهای خبری میتوانند بصورت نامحدود در سایت خود اخبار تبلیغاتی و رپورتاژ قرار دهند . نهایتا از نظر گوگل رپورتاژ به هیچ وجه اسپم محسوب نمیشود و حتی روز به روز ارزش آن بک لنیکی که در رپورتاژ قرار گرفته بالاتر میرود .
من با دارا بودن 5000 وبلاگ در 20 سرویس بلاگدهی میتوانم بلک لینک داییمی برای شما فراهم کنم با سفرش ارسال به 4000 وبلاگ رپورتاژدر 1000 وبلاگ را بصورت هدیه دربافت کنید
هزینه ها
500 وبلاگ بهمراه 200 وبلاگ هدیه فقط 20 هزار تومان
1000 وبلاگ بهمراه 300 وبلاگ هدیه فقط 30 هزار تومان
2000 وبلاگ بهمراه 500 وبلاگ هدیه فقط 50 هزار تومان
3000 وبلاگ بهمراه 800 وبلاگ هدیه فقط 75 هزار تومان
4000 وبلاگ بهمراه 1000 وبلاگ هدیه فقط 115 هزار تومان

برای سفارش کلیک کنید

 

 

کارنامه...
ما را در سایت کارنامه دنبال می کنید

برچسب : بک,لیک,داییمی,رپورتاژاگهی,رایگان در500 وبلاگ, نویسنده : کاووسی فر porseshhi3 بازدید : 156 تاريخ : شنبه 10 شهريور 1397 ساعت: 23:32

امروزه طراحان وسازندگان مدرن ساختمانی ترجیح می دهند با توجه مدرنیته شدن مصالح ولوازم از اکسسوری های نوین در طراحی و دکوراسیون داخلی و فضای خارجی ساختمان استفاده کنند دیزاین داخل منزل و اتاق ها از کاغذ دیواری های مدرن ،پارکت لمینت و ... استفاده کنند و همچنین از چوب ترمو به دلیل زیبایی، مقاومت  و قیمت چوب ترموود و سبک شدن سازه از نظر وزنی به کار می رود و بیشتر در نمای ساختمان ، فضاهای خارجی ساختمان  مانند روف گاردن و آلاچیق های و محوطه بیرونی ساختمان از چوب ترموود استفاده کنند  

 

نصب چوب ترمو

صنعتی که بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد دکوراسیون و طراحی داخلی و بیرونی منزل می باشد . متریال های زیادی وجود دارند که در کنار یکدیگر به این صنعت معنا می بخشند اما دو مورد از مهم ترین آنها  کاغذ دیواری به عنوان دیوار پوش و ترموودبه عنوان ابزاری برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان می باشد که به نسبت هزینه آنها قیمت ترموود بسیار ناچیز است.

خرید کاغذ دیواری

 خرید کاغذ دیواری جدید

طرح و رنگ  کاغذ دیواری بهتر است با طرح و رنگ کفپوش و سایر وسایل موجود در منزل شما مطابقت داشته باشد تا طراحی داخلی منزل شما بی نظیر و جذاب تر به نظر برسد همچنین علاوه بر رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل باید به سبک طراحی دکوراسیون منزل نیز برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری توجه کنید. کاغذ دیواری های طرح دار و زرق و برق دار برای دکوراسیون های کلاسیک و سنتی انتخاب ایده آل و مناسبی هستند و کاغذ دیواری جدید ساده و شیک برای دکوراسیون ها با سبک های مدرن و امروزی می توانند انتخاب مناسبی باشند

 طراحی داخلی منزل با کاغذ دیواری مدرن 

  یکی از گزینه های طراحان داخلی برای تغییر فضای داخلی منزل تعویض کاغذ دیواری منزل و نصب کاغذ دیواری مدرن با توجه به رنگ لوازم و مبلمان و متراژ منزل می باشد . برای تهیه ی انواع کاغذ دیواری ، کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری قابل شست و شو، کاغذ دیواری تصویری، نصب کاغذ دیواری، بهتر است اطلاعات لازم را کسب کنید 

نصب کاغذ دیوار


کاغذ دیواری پذیرایی بهتر است متناسب با دکوراسیون منزل و با توجه به سلیقه شما انتخاب شود. در زمان انتخاب رنگ و مدل کاغذ دیواری به رنگ وسایل منزل که قرار نیست تا سال ها عوض شود توجه فراوان کنید. همچنین سبک دکوراسیون پذیرایی نیز در انتخاب طرح و رنگ کاغذ های دیواری بسیار موثر است. پرده، مبلمان و فرش ها عناصر اصلی هر خانه ای هستند که باید از نظر رنگ و سبک با یکدیگر هارمونی داشته باشند. برای خانه هایی با طراحی داخلی مدرن بهتر است از کاغذ دیواری هایی ساده یا با طرح های هندسی استفاده شود. در تیراژه هارمونی می توانید آلبوم های مختلفی از انواع کاغذ دیواری مدرن را مشاهده و انتخاب کنید. 

کاغذ دیواری 

دیوار ها و کف در دکوراسیون داخلی منزل جز دو رکن اساسی هستند و استفاده از متریال های ماندگار و زیبا در این دو بخش بسیار حائز اهمیت است ، کاغذ دیواری طرح جدید و شیک می تواند زیبایی دیوارهای خانه ی شما را دو چندان کند . چنانچه در منزل خود دیواری بزرگ دارید و ابعاد خانه  ی شما به اندازه ی کافی وسیع است می توانید از کاغذ دیواری سه بعدی نیز استفاده کنید . همچنین اتاق خواب نیز یکی از بخش های مهم خانه است بنابراین در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب  نیز توجه فراوان کنید .

 

بهترین طرح های کاغذ دیواری سه بعدی 

از جمله جدیدترین ایده ها در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی است . این نوع از کاغذ های دیواری بسیار خاص بوده و می تواند زیبایی منحصر به فردی را برای خانه های شما به ارمغان آورد. 
کاغذ دیواری سه بعدی در طرح های مختلفی همچون منظره، تصاویر کارتونی، اشکال هندسی، بناهای تاریخی و معروف و ... در بازار موجود می باشد. کاغذ دیواری سه بعدی همانند کاغذ دیواری تصویری است با این تفاوت که در کاغذ دیواری سه بعدی دارای تصاویر طبیعی تری است و به سبب سه بعدی بودنش باعث ایجاد فضای طبیعی تری می شود. کاغذ دیواری سه بعدی برخلاف انواع دیگر به صورتی رولی فروخته نمی شود. ابعاد آنها یا به صورت استاندارد بوده و یا اینکه به صورت سفارشی تولید می شود. تصاویری که برای چاپ در این نوع کاغذ دیواری استفاده می شود باید تصاویری با وضوح بالا باشد . 

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن در منزل یکی از مهم ترین بخش ها و زیبایی آن بیشتر مورد توجه افراد و طراحان داخلی است. از این رو افراد معمولا سعی می کنند خاص ترین، گران ترین و زیباترین اکسسوری ها در اتاق نشیمن قرار دهند. کاغذ دیواری سه بعدی گزینه ای بسیار مناسب برای طراحی این بخش از خانه می باشد. در زیر می توانید نمونه هایی بسیار زیبا از کاغذ دیواری سه بعدی را ببینید. 

Wall paper price

طرح کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی به انواعى از کاغذ دیواری گفته مى شود که طرح هایی بصورت تصاویر سه بعدی روی آنها ایجاد شده است و ایجاد نماهای نزدیک تر به واقعیت را نسبت به کاغذ دیواری پوستری مى نماید. این محصول که مدت زمان زیادی نیست مهمان ما در دنیای دکوراسیون داخلى شده است، به خوبى توانست جای خود را بین مردم باز کند. سرعت تقاضاى این محصول رشد عجیبى داشته که اگر کمى دقت کنیم متوجه مى شویم که چندان هم دور از دهن نیست. ایجاد و خلق تصاویر بى بدیل و زیبایى وصف نا پذیر این طرح ها  هر ببیننده ای را به تحسین وا مى دارد. بسیارى از دیزاینر ها و طراح هان صنعت دکوراسیون داخلى با استفاده از این کاغذ دیواری ها در کنار طراح های مدرن قرن جدید فضاهای منحصر بفردی خلق مى کنند.

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی

ویژگی های کاغذ دیواری

پیشرفت در تکنولوژى های رایانه ای مثل گرافیک و طراحى سبب شده طرح های مختلف کاغذ دیواری سه بعدی متناسب با سلیقه هر کسى در هر جایى هر روز تولید شوند. همگامى این پیشرفت ها بصورت هم افزایى و پیشرفت موازی علوم همگى دست به دست داده تا ما هروز با نمایش یک محصول جدید در همه حوزه ها و بالاخص دکوراسیون داخلى سورپرایز شده و محیط خود را با آن تطبیق دهیم.کاین نوع از کاغذ دیواری های  گامى جدید در صنعت دکوراسیون داخلى و یک نقطه عطف در دیزاین منازل شما مى باشد.

 
  کاربرد چوب ترموود در طراحی داخلی منزل 

طراحی دکوراسیون داخلی

 یکی از اساسی ترین و بارزترین ویژگی های ترموود زیبایی ظاهری و رنگ منحصر به فرد آن می باشد که هارمونی بسیار زیبایی با دیگر لوازم و اجزای ساختمان مانند سنگ و آجر و کامپوزیت ایجاد می کند 
چوب ترمو مقاومت بسیار بالایی دربرابرعوامل محیطی و آب دارد که استفاده از چوب ترمو را در محیط های مختلف ماند استخر و سونا را امکان پذیر می کنند همچنین چوب ترمو وود حس گرمای طبیعت و طراوت و عطر درختان کاج را تداعی می کند 
ترموودها مقاومت بالایی در مقابل پوسیدگی و قارچ و میکروارگانیسم ها و حشرات دارند
فرایند فرآوری تبدیل چوب  خام از درختان کاج و زبان گنجشکی به ترموود باعث می شود که اصطحکام چوب ها افزایش یابند و در طی زمان تغییر حالت ندهند رنگ چوب زمانی که تحت فرآوری ترمووود قرار می گیرد تیره تر خواهد شد و استحکام و دوام آن در مقابل رطوبت افزایش می یابد. تحت تاثیر این فرآوری خاصیت عایق پذیری حرارتی چوب افزایش می یابد و بنابراین گزینه ی بسیار مناسبی برای کاربرد در ساختمان خواهد گردید. اگر تحت فرآوری ترموود چوب در برابر حرارتی مناسب و استاندارد قرار بگیرد به طور قطعی در برابر پوسیدگی مقاوم خواهد شد.
فرایند فرآوری ترمو باعث مقاوم شدن الوارهای چوب و خارج شدن صمغ و رزین آن ها می گردد. درنتیجه محصول ترمووود که چوبی مقاوم تر در برابر حرارت، رطوبت، حشرات، تابخوردگی و پوسیدگی است را به بازار عرضه می کند که نحوه و کیفیت اجرای این پروسه ها بر قیمت چوب ترمو به صورت مستقیم تاثیرگذار است . دامنۀ وسیع کاربرد چوب ترمو باعث می شود که این محصول به عنوان یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی برای طراحان و معماران در تمام دنیا باشد چوب ترمووود قابلیت انطباق با انواع سبک های معماری سنتی و مدرن را داراست.


چوب ترمو به دلیل عمر طولانی که در مقایسه با سایر چوب ها دارد از قیمت بالاتری به نسبت چوب های ساختمانی برخوردار است که می تواند در انواع محیط ها و آب و هواها دوام بیاورد. عمر مفید بیشتر الوارهای چوب پنج سال تخمین زده می شود. سازندگان ترمووود عمر سی و پنج سالۀ این محصول را مطرح کرده اند، که در مقایسه با عمر چوب خام واقعاً شگفت انگیز است

کاربردهای ترموود

چوب ترمو عمدتا از جنگلهای دارای مجوز و گواهی کیفیت در اروپا تولید می شود. با استفاده از مکانیزم حرارتی ترمو، بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرفا با اتکا بر گرما چوب ترمو در برابر نفوذ قارچ و کپک محافظت شده و نسبت به چوب معمولی دارای ماندگاری بیشتری خواهد بود. در نتیجه نفوذ حرارت به سطوح چوبی، باعث تغییر رنگ در سطوح داخلی چوب خواهد شد که این به نوبه خود به زیبائی نمای چوب ترمووود خواهد افزود
چوب از جمله مصالحی است که به طور طبیعی از عهد باستان در زیباسازی و طراحی در داخل ساختمان و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته بافت لطیف رنگ زیبا و بوی مطبوع چوب و در دسترس بودن آن از جمله مواردی بود که چوب را یکی از مصالح محبوب در زمینه ی ساخت و زیباسازی ساختمان ها قرار داد،از الوارهای تراش خورده ی انواع درخت ها در ساخت سقف و شیروانی ها ،دیوار،کف و پله و تزیین دیوارها استفاده می شد .
این شرایط جدید همراه با رنگ فوق العاده قهوه ای رنگ که به الوارهای چوب می داد باعث  شد معماران و آرشیتکت ها  به راحتی بتوانند ترموود را که بیشتر آن از الوار چوب های درختان کاج  وراش بود در دیزاین و طراحی ساختمان ها چه در نمای خارجی و چه داخلی مورد استفاده قرار بدهند.حتی مکان هایی  که در گذشته به علت جذب آب چوب کمتر می توانستند در آن جا از چوب استفاده کنند مثل استخر و سرویس های بهداشتی.
امروزه به یمن این فناوری ترموود جزء محبوب تریت و  متریال ها در دیزاین و نماسازی ساختمان ها محسوب می شوند و در بیشتر کشورها  به سمت طبیعی بودن و القاء احساس خوشایند به مصرف کننده طرفداران بسیاری دارد.

تاریخچه چوب ترمو

از قرن های گذشته برای افزایش مقاومت  و جلوگیری از پوسیدگی برای استفاده از چوب ترمو در فضاهای خارجی از تکنیک سوزاندن سطح چوب با آتش استفاده می کردن . تهیه و فرآوری چوب ترموود به صورت علمی توسط استام و هانسن در دهه 30 میلادی در آلمان و در دهه 40 میلادی توسط وات در آمریکا مورد بررسی قرار گرفت .

در دهه 50 میلادی رونکل و باوندام تکمیل کننده تحقیقات هانسن در آلمان شدند و تحقیقات در زمینه را ادامه دادند چندین سال بعد در دهه 90 بررسی هایی در فنلاند، فرانسه، و هلند صورت گرفت. اما مهمترین و کاملترین تحقیقات از سوی موسسه VIT در فنلاد صورت گرفته است.

مهم ترین کاربرد ترمو وود

از مهمترین ویژگی های چوب ترمو وجود تنوع با 168 گونه چوب می باشد که با توجه به ضخامت و میزان مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند سرما، بارندگی، رطوبت،حشرات و نور افتاب در فضاهای خارجی در نمای ساختمان ، کف محوطه های باز و استخر ، آلاچیق ها و سونا کلبه و ... به کار گرفته می شوند

چوب نمای ساختمان

شرایط نصب چوب ترمو وود

برای نصب چوب ترمو نیاز به زیرسازی فلزی یا چوبی با اتصالات پیچ یا میخ ضد زنگ که با مصالح ساختمانی یک فاصله استاندارد داشته باشد تا هوا د راطراف چوب ترمو گردش داشته باشد در زمان نصب چوب ترمو وود رعایت فاصله استاندارد چوب از مصالح ساختمان در نما 70 تا 80 سانتی متر می باشد 50 تا 60 سانتی متر برای دکینگ ضروری است

افزایش مقاومت ترموود در مقابل پوسیدگی

رطوبت موجود در هوا موجب تولید و رشد قارچ ها در چوب می شوند و همچنین پوشش های سطحی چوب از جذب رطوبت توسط چوب جلوگیری و میزان مقاومت چوب ترمو را در مقابل پوسیدگی افزایش می دهد  همین امر باعث می شود که رشد قارچ ها دشوار شود

هوا مملو از قارچ های تک سلولی هستند که باعث ایجاد پوسیدگی و خوردگی در چوب می شود .قارچ های موجود در هوا بسیار ریز می باشند و تنها با میکروسکوپ قابل مشاهده هستند. جریان هوا این قارچ را در فضا پخش می کند زمانی که این قارچ ها روی چوب خیس می نشینند موجب شکل گرفتن زنجیره های از قارچ ها می شوند . رطوبت هوا، دما، میزان گرد و غبار، و مقدار اسیدی بودن سطح چوب همگی در میزان تولید و مثل این نوع قارچ نقش آفرینی می کنند

بهترین شرایط برای رشد قارچ زمانی است که رطوبت هوا بالای 95% و دمای هوا بین 20 الی 30 درجه سانتی گراد است.

آسیب های قارچ، کپک و جلبک بر چوب ترمو
مشکلات و اسیب هایی که کپک ها و جلبک ها بر چوب ترمو وارد می کنند بر میزان مقاومت و استحکام چوب ترموود آسیبی وارد نمی کنند و تنها از نظر ظاهری نامطلوب می باشد و باعث ایجاد لک می کنند و رنگ و ترمیم چوب ترمو وود را با مشکل مواجه می کنند .

یکی از رایج ترین کپک ها ، کپک مشکی است که به راحتی قابل مشاهده است بخصوص بر روی چوب درخت کاج که رنگ روشنی دارد این نوع کپک فقط از نظر بصری و ظاهری روی چوب تاثیر می گذارند قارچ ها و کپک ها خوراک خود را از زیستگاه خود بدست می آورند. خوراک اصلی آنها روی سطح چوب از قند ها و سایر مواد آلی موجود در چوب بدست می آید.

عملیات حرارتی ساختار چوب را تغییر می دهد و از این رو خوراک کمتری برای این قارچ ها فراهم است.

 

thermo

 

عوامل اصلی ماندگاری چوب ترمو

میزان رطوبت و گرما از عوامل اصلی برای رشد و بقای چوب می باشد . قارچ های چوب ترمو از دمای هوای بالاتر از 5 درجه آغاز می شود و هر چه میزان دما افزایش یابد تولید قارچ ها افزایش می یابد و رشد حداکثری قارچ ها در دمای 20 تا 25 درجه شکل می گیرد .و زمانی که میزان گرمای هوا به بالای 40 درجه برسد رشد قارچ ها کاملا متوقف می شود .حفره ها و ترک های موجود بر روی سطح چوب رطوبت را به خود جذب می کنند و گرد و غبار به داخل چوب به نفوذ می کند در نتیجه مکان مناسبی می شود برای رشد قارچ مکانی ایده آل می شود

مشکل کپک رنگ آبی بیشتر درچوب هایی به وجود می اید که رنگ نشده اند این نوع کپک نیز در چوب ترمو رشد می کند اما بر روی میزان مقاومت چوب را کاهش نمی دهد اگر بیماری رنگ آبی را از بین نرود قبل از رنگ زدن چوب ، قادر است زیر پوسته رنگ به رشد خود ادامه دهد استفاده از نورپردازی های مختلف مانند استفاده از لامپ اسرام در نمایندگی لامپ نور و کلا صنایع روشنایی و همچنین استفاده از متریال های هولوگرام دار می تواند در این پوشش کمک شایانی داشته باشد.

 

ماندگاری رنگ

اشعه ماوراء بنفش بسیار سریع روی رنگ چوبی که روی آن پرداخت صورت نگرفته تاثیر می گذارد و در طی چند هفته به چوب آسیب می رساند و باعث از هم گسیختگی بافت های لیگنین چوب ترمو می شود لیگنین ها مانند چسب بر روی سطح چوب قرار می گیرند و باعث حفط انسجام بافت چوب می شوند تابیدن مستمر نور خورشید انسجام سلول های چوب را نیز به مرور زمان از میان می برد در نتیجه سطح چوب  ترمو وود نرم تر می شود و رنگ چوب در طی یکسال از 1 تا 10 درصد خاکستری می شود

یکی از دلایل کوتاه شدن عمر چوب های ترمو تحت تاثیر قرار گرفتن از اشعه ماوراء بنفش است در صورتی که سطح چوب خاکستری شود سطح چوب دیگر مناسب پرداخت کردن نمی باشد قبل از پرداخت زدن سطح چوب باید توسط سمباده یا وسیله ای دیگر از بین برود در غیر صورت رنگ یا پوشش های عایق چوب به سطح آن نمی چسبند و عمر چوب کوتاه می شود که استفاده از متریال های با جنس فراوری بهتر به نسب قیمت ترمووود انتخاب بهتری خواهد بود.

چنانچه سطح چوب ترمووود پرداخت نشده باشد خیلی زود تغییر می کند. پوشش های حاوی رنگدانه به خوبی چوب ترمووود را از اثرات نور خورشید محافظت می کند.

برای چوب های کف فضای باز، پوشش هایی که یک لایه ضخیم روی سطح چوب ایجاد می کند مناسب نیست زیرا رفت و آمد و تغییرات در رطوبت هوا، به تدریج آن را پوسته پوسته می کند.

رنگ های مات بهترین نوع محافظ برای چوب های ترمووود هستند و هر چه رنگدانه موجود در چوب بیشتر باشد، پوشش چوب عمر طولانی تری خواهد داشت. تنها نقطه ضعف این نوع پوشش این است که بافت های طبیعی چوب را تا حدودی پنهان می کند. ضمنا ترمیم این نوع پوشش در سال های بعد کمی سخت است.

 

زمانبندی مناسب ترمیم چوب ترمو

 فواصل تعمیرات دوره ای چوب ترمو بستگی به نحوه و روش تهیه و تولید و به دستور العمل های سازنده پوشش بستگی دارد. ترمیم چوب می بایست به محض مشاهده اولین آثار هوازدگی یا سایر استرس های محیطی بر روی چوب انجام شود.

چوب ترمو وود

 

 افزایش  ماندگاری پوشش چوب ترمو

مورد مصرف چوب نما (نما، پارکت، کف پوش فضای باز و ...)
نوع پوشش به کار رفته
بعضی پوشش ها از ماندگاری بالاتری برخوردارند. تعمیرات دوره ای ممکن است هر چند ماه یا هر چند سال نیاز باشد.
ثبات ابعادی و جلوگیری از ترک خوردن
 زمانی که چوب های تازه و رنگ نشده خیس و مجدد خشک می شوند چوب ترک می خورد دلیل این ترک خوردن چوب اختلاف زیاد میان سطح چوب و رطوبت داخلی آن است ، سطح چوبی که خیس شده است خیلی زود تر از مغز آن خشک می شود. خشک شدن چوب باعث کوچک شدن آن می شود. به عبارت دیگر جداره بیرونی چوب که به سطح رویین نزدیک تر است تمایل به کوچک شدن دارد در صورتیکه مغز آن که هنوز رطوبت دارد ثابت مانده است. این تفاوت رفتاری بین سطح چوب و مغز آن موجب تنش شده و نهایتا ترک ایجاد می کند.

با پوشش سطحی  مناسب چوب ترمو که در نما و فضاهای خارجی مانند آلاچیق ها و روف گاردن ها و ...می توان درصد جذب رطوبت را کاهش داد و از بروز ترک خوردگی جلوگیری کرد.

ضمنا توصیه می شود که انتهای چوب هایی که برش خورده نیز حتما با استفاده از پوشش مناسب محافظت شود. برگرفته از Digital Land

IFrame


 

 

کارنامه...
ما را در سایت کارنامه دنبال می کنید

برچسب : چوب,نمای,ساختمان,در,دکوراسیون,داخلی,ترموود بهترین چایگزین نمای ساختمان,ترکیب کاغذ دیواری و چوب ترمو در صنعت ساختمان, نویسنده : کاووسی فر porseshhi3 بازدید : 147 تاريخ : يکشنبه 4 شهريور 1397 ساعت: 11:47

مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت بهداشت آب

  • مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت بهداشت آب

    دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » علوم تجربی

    مشخصات فایل:

    پاورپوینت بهداشت آب

    قالب بندی: پاورپوینت

    تعداد اسلاید: 35

    فهرست مطالب:

    مقدمه
    منابع آب

    خصوصیات آبهای سطحی

    خصوصیات آبهای زیرزمینی

    تجت پوشش  شناسايي منطقه فرآيند ازنظربهداشت آب ودفع فاضلا ب

    روش بهسازی چاه

    بررسی علل آلودگی آب

    روشهای ضدعفونی آب شرب

    گندزدایی آب آشامیدنی با پرکلرین

    اثرات گاز کلر

    اقدامات اولیه حوادث ناشی از کلر

    پرکلرین

    کلرینه نمودن آب مخازن (زمینی یا هوایی)

    گندزدایی آب باروش محلول کلر مادر

    روش انجام كلرسنجي از آب

    PH اندازه گیری

    باکتریهای نشانگر آلودگی آب آشامیدنی

    بخشی از پاورپوینت:
    آب
    ارزنده ترین هدیه ای است که خدا وند نثار بشر کرده است، و از نیازهای
    اساسی برای حیات تمام موجودات کره زمین است. در دین اسلام تاکید ویژه ای بر
    آب شده بطوریکه در 43 قرآن کریم63 بار از آب یاد شده است.
    یکی از شاخصه
    های رشد توسعه در کشورها دسترسی به آب سالم و بهداشتی است. آب سالم آبی
    است که عوامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آن در حد استاندارد بوده و مصرف آن
    عارضه سوئی در درازمدت یا کوتاه مدت در انسان ایجاد نکند

    و . . .

    • محتوای فایل دانلودی:

      در قالب ppt و در 35 اسلاید و قابل ویرایش.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

کارنامه...
ما را در سایت کارنامه دنبال می کنید

برچسب : پاورپوینت,بهداشت,آب, نویسنده : کاووسی فر porseshhi3 بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 21:16

مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

  • مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    امروز یک مجموعه زیبای مدل مانتو اسپرت و شیک 1398 و 2019 برای تابستان را جمع آوری کرده ایم، مدل هایي با تنوع بالا مخصوص خانم هاي خاص پسند و شیک پوش در انواع فرم هاي بدنی، در بین مدلهای امروز نکاتی را هم در مورد پوشش مانتو بشما خواهیم گفت کـه با دانستن آن ها می توانید بهترین مانتو را مطابق با فرم بدن خودتان خریداری کنید، در ادامه هم چنان کـه هستید با بخش مد مجله پارس ناز همراه بمانید.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو 98 ،مدل مانتو دخترانه 2019

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو زنانه شیک

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    خانم‌هاي بلند قد: لباسی کـه از بالا تا پایین تک‌رنگ باشد بدلیل این کـه خطی یک‌دست ایجاد میکند، شـما را بلندتر نشان خواهد داد. انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان، باعث میشود کـه قد شـما بـه چند قسمت مختلف تقسیم و جداسازی شود ودر نتیجه کوتاه‌تر و متناسب‌تر دیده بشوید. پس بخاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفش‌تان در چند رنگ متفاوت اما دریک‌هارمونی انتخاب شودبه گزارش مجله مد پارس ناز حتماً می دانید کـه مانتوهای خیلی کوتاه نیز پاها را بلندتر از آنچه هست نشان میدهد پس از پوشیدن چنین مدل‌هایي خودداری کنید. هر مانتویی کـه خیلی گشاد و باد کرده باشد شـما را بزرگتر از انچه کـه هستید نشان میدهد.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو مجلسی

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو اسپرت

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    خانم‌هاي ریز‌ اندام و کوتاه قد: مانتوهای ساده‌اي کـه تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنید. از پوشیدن مانتوهایی با دامن‌ هاي خیلی گشاد و کلوش خودداری کنید. مانتو، بارانی یا پالتویی انتخاب کنید کـه سایز کوچک و اندازه شـما باشد. اگر در انتخاب سایز خود دقت نکنید، مجبورید شانه‌هاي بزرگ و آستین‌هاي بلند مانتویتان رابه خیاط بسپرید تا آنرا اصلاح کند.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مانتوهای خیلی بلند موجب می شود کـه کوتاه‌تر دیده شوید. یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شـما بسیار مناسب اسـت. مانتویی کـه راه‌هاي عمودی باریکی دارد، باعث ایجاد خطوط عمودی بیشتری روی لباس میشود و درنتیجه شـما را بلندتر نشان می دهد، هم چنین این مانتوها رسمی و کلاسیک اسـت.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    بـه گزارش مجله مد پارس ناز، دقت کنید کـه دامن مانتوی شـما تا روی زانو باشد کـه بـه بلندتر دیده شدن شـما کمک می کند. از پوشیدن هر مانتویی کـه جعبه مانند یا خیلی گشاد باشد «کـه شـما را چاق و تپل نشان میدهد» یا مدل‌هاي چروک خودداری کنید.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو زنانه فصلی

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    خانم‌هاي چاق و درشت اندام: سایز را فراموش کنید و بـه دوخت مانتو توجه کنید. هیچکس نمی داند شـما دقیقا چـه سایز مانتویی باید بپوشید، بنابر این تلاش کنید تا خودرا در لباسی خیلی تنگ، در لباسی کـه کاملا متناسب اندام شـما نیست، در فشار قرار ندهید.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    در عوض مانتو‌هایي را انتخاب کنید کـه اندازه شـما دوخته شده باشد و دوختش مناسب اندام شـما باشد. مانتو‌هاي کشی و استرچ و کمرهای کشی طبق معمول برای زنان درشت اندام مناسب نیست. سعی کنید خطوط افقی در مانتو‌یتان نباشد، راه‌راه پارچه‌ها، نوارها و خطوط افقی شـما را چاق‌تر و عریض‌تر نشان می دهد.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مانتو‌هایي بپوشید کـه خطوط و راه‌هاي عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند. از پوشیدن مانتوهایی کـه جیب‌هاي بغل از رو دارد، خودداری کنید. مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و بـه دنبال مدل‌هایي باشید کـه شکاف‌هاي پهلو و جانبی دارند، زیرا این مدل‌ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن، بـه اسانی شـما در هنگام حرکت کمک میکند.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو پوشیده

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    خانم‌هاي با شکم بزرگ: از پوشیدن مانتوهای کمردار جدا خودداری کنید. کمر باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم میشود و دور شکم را بزرگتر از انچه کـه هست، نشان میدهد. البته مانتوهای مدل Wrap «مدلی کـه یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می شود» را می توانید بپوشید.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    این مدل بالاتنه باعث میشود کـه عرض سینه شـما بـه دو قسمت جداسازی شود و کمر مشخص‌تری ایجاد کند، در نتیجه شکم شـما کوچک‌تر بنظر می رسد. بـه دنبال مانتو‌هاي قالب تن راسته باشید کـه یک فرم یک دست مستقیم از شانه تا پایین پای شـما ایجاد میکند.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    بطور کلی جیب، پلیسه و چین در ناحیه پشت، جلو و پهلوی شکم باعث می شود کـه بـه قسمت میانی بدن و شکم بزرگ تر بنظر برسد.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو جدید

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    خانم‌هاي با دور سینه بزرگ: مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا دور سینه‌هایتان را کوچک تر نشان بدهید. مانتو‌هاي تنگ، در اطراف سینه کشیده می شود و موجب میشود تا افراد بـه این ناحیه نگاه کنند. مانتوهایی کـه در دو طرف دکمه دارند، سینه‌هاي شـما را بزرگتر نشان خواهد داد.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    از لوازم جانبی استفاده کنید کـه توجه را از سینه‌هاي شـما دور می کند. با استفاده از روسری‌هاي زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌هاي زیبا، افراد بیشتر بـه انها نگاه می کنند تا سینه‌هاي بزرگ شـما. مانتوهایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید. جیب باعث جلب توجه بـه سینه‌هاي شـما میشود.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مانتوهای پلیسه‌دار و چین‌دار، تنها باعث میشود کـه شکل سینه شـما بزرگ تر نشان داده شود. بـه گزارش مجله مد پارس ناز، مانتوهایی با دامن چین‌دار یا پلیسه‌دار، توجه را از سینه‌هاي شـما دور میکند و شـما متناسب دیده خواهدی شد.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو 1398

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح هاي مختلف مجلسی و اسپرت 

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    خانم‌هاي با دور سینه کوچک: مانتوهای طرح‌دار بپوشید. زنانی کـه سینه‌هاي کوچکی دارند، طبق معمول اندام گلابی شکلی دارندبه گزارش پارس ناز دراین صورت نیمه پایین بدن انها از نیم تنه بالایی آن ها بزرگتر و سنگین‌تر اسـت. برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح‌دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح‌هاي خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    در عوض مانتو‌هایي کـه طرح‌هاي متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ اسـت، انتخاب کنید. مانتوهایی بپوشید کـه در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می شود کـه سینه‌هاي شـما بزرگتر بنظر برسد. مدل‌هایي کـه درست زیر سینه جمع میشود، خود بخود سینه را بزرگتر نشان می دهد.

    مدل مانتو اسپرت و شیک 2019 در انواع رنگ و طرح های مختلف مجلسی و اسپرت

    پارچه‌ هاي بافت‌ دار یا براق درقسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد. دگمه، تزئینات، قلاب‌ دوزی و گل‌ دوزی روش بسیار خوبی برای افزایشِ اندازه سینه شـما اسـت. پس مانتوهایی انتخاب کنید کـه تزیینات زیادی در بالاتنه آن بکار گرفته شده اسـت.

 

کارنامه...
ما را در سایت کارنامه دنبال می کنید

برچسب : مدل,مانتو,اسپرت,و,شیک,2019,در,انواع,رنگ,و,طرح,های,مختلف,مجلسی,و,اسپرت, نویسنده : کاووسی فر porseshhi3 بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 18 مرداد 1397 ساعت: 22:52